ERGENLERİN EĞİTİMİ YOLUYLA, ERGEN GELİŞİMİNİN VE EBEVEYN – ERGEN İLİŞKİLERİ GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ

2023- 2024 Eğitim Öğretim Yılı, “TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği Programı” kapsamında, Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Başkent Üniversitesi Özel Ayşeabla Okulları işbirliğinde deneysel bir araştırma yürüttük. Araştırmanın içeriği ve sonuçları, 26 Haziran 2024 Çarşamba günü okulumuzda; Proje Danışmanı Prof. Dr. Sayın Figen Çok, Psk. Danışman Gizem Özen ve Psk. Danışman E. Alım Mutlu tarafından tüm yönetici ve öğretmenlerimizle paylaşıldı.

Sekizinci sınıflar arasından gönüllülük esasına göre seçilen öğrencilerle yürütülen araştırmanın temel amacı; ergenlerin, kendi gelişim dönemlerine ilişkin eğitim alarak sağlıklı algı geliştirmelerine katkı sağlamaktır. Programın diğer programlardan farkı ise; bilimsel bilgilerin akran öğretimi yoluyla verilmesidir. Aktif öğrenme yöntemi olarak pek çok çalışmada işlevselliği kanıtlanan, öğrenmede öğrencinin aktif olmasını sağlayan ve öğrenme süreçlerinde sık başvurulan yöntemlerden biri olmasıdır.

Projeye emek veren herkesi yürekten kutlar, teşekkür ederiz.