Bilginin çoğaldığı, insanlar arası iletişimin gittikçe azaldığı günümüz dünyasında; nesiller arası kültürel alışverişin çoğaltılması, milli duyguların pekiştirilmesi, aile bağlarının kuvvetlendirilmesi, farklı nesiller arasında hoşgörü ve anlayışın geliştirilmesi gibi konular son derece büyük önem taşımaktadırlar.
İşte bu nedenle, öğretmenleri rehberliğinde 4. sınıf öğrencilerimiz, “Kültür ve Miras” ünitesine ilişkin pek çok etkinlik gerçekleştirdiler. Aile tarihi ve sözlü tarih çalışmaları kapsamında bazı öğrencilerimiz, evin büyükleri ile röportaj yaptıktan sonra öğrendiklerini büyük bir keyifle arkadaşlarına sundular, bir diğer kısım ise sınıf ortamına anneanne-babaanne, büyük babalarını davet ederek geçmişte oynanan oyunları, kullanılan oyuncakları, yeme-içme alışkanlıklarını, günlük yaşam döngüsünü, kısacası geçmiş ritüelleri ilk ağızdan dinlediler.
Öğrenci velilerimizin desteği ile okula getirilen, çocuklarımıza her ne kadar uzak gibi görünse de, yakın geçmişe ait objelerle, sınıf içinde ve okul koridorunda küçük müzecikler açıldı. Aralarında kömür ütüden, el işi oyasına, el dokuması kilimden, süs eşyalarına, mutfak araç–gereçleri ve giyim kuşam örneklerine kadar zengin bir yelpaze oluşturan sergi objeleri önceki nesillerden, öğrencilerimizin anne-babalarına kalan kültürel mirasların eşsiz örnekleriydi.
Milli kültürümüzü daha yakından tanımak ve içselleştirmek amacı ile Ankara Etnografya Müzesine yapılan gezide ise öğrencilerimiz, grup çalışmaları ile orada yer alan kültürel miras örneklerini inceleyerek, sınıf arkadaşlarına sunum yaptılar. Müze ziyaretinin öncesinde ve sonrasında yapılan çalışmalar sayesinde öğrencilerimiz, “Müze Gezme Kültürü”nün yanı sıra orada gördüklerini yorumlama, izlenimlerini paylaşma ve sonuç çıkarma konusunda becerilerini geliştirdiler.